reklama

Moja prvá a možno posledná / Pohoda v Press stane

...Neprešlo ani 60 sekúnd a do miestnosti vbehlo dievča. Nevidel som na ňu, no túto situáciu si zapamätám navždy. Kričala, plakala, vrieskala a bála sa, no oveľa väčšmi ako my: „Katka, je tam Katka! Katka ostala pod stanom!...“ Nerozumel som viac. Bol to krik, ktorý mi trhal uši a srdce zároveň, ako keď niekto stráca milovaného človeka rovno pred očami...

Písmo: A- | A+
Obrázok blogu

Janka sedí vedľa mňa a čakáme na Ema s Lenkou, ktorí nám majú doniesť jedlo. Silno fúka a poriadne sa ochladilo. Svoj sveter som požičal a bola mi zima. Napadlo ma, že sa skryjeme do Emovho stanu a tam ich počkáme, aby sme prečkali ten vietor. Vošli sme do stanu, no mali sme obaja pocit, že je zle upnutý, pretože ho veľmi ohýbalo. Bol som ho dvakrát spevniť, no keď som po druhýkrát vošiel dnu, Janka zvnútra držala bok stanu a mne zamrzol úsmev. Rýchlo sme si začali baliť pár vecí, ktoré sme doň vniesli. Všade kolo nás bol strašný hluk, ktorý bol spôsobený prudkým vetrom, takmer sme sa nepočuli. Keď sme vystrčili zo stanu nohy, začuli sme Lenkin a Emov hlas: „Poďte, poďte rýchlo do Press centra, rýchlo! Rýchlo!“ Vybehli sme von a bežali do Press centra.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V drevenej búdke bolo okolo 30 novinárov zo Slovenska a Česka, nejakí organizátori. Vošli sme dnu, ani som sa nestihol poriadne obzrieť po miestnosti a vošiel môj kamarát Lelo s priateľkou, ktorá mala slzy v očiach a triasla sa. Ani som sa neopýtal, čo sa deje a Lelo držiac svoje priateľku roztraseným hlasom oznámil všetkým v miestnosti: „Padol O2 stan, sú pod ním ľudia, sú tam desiatky zranených, možno dvadsať, tridsať!“ Ona ticho dodala: „Ľudia sú tam, kričia, boli sme tam.“ Všetkým nám prebehol mráz po chrbte, mráz. Silný mráz. Okamžite mali všetci novinári pri ušiach mobil, priznám sa aj ja som volal do redakcie, ako sa hlúpo hovorí, choroba z povolania. Janku som chytil za ruku a počul som chaos, nič viac, iba chaos, novinári vybehovali a vbehovali dnu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neprešlo ani 60 sekúnd a do miestnosti vbehlo dievča. Nevidel som na ňu, no túto situáciu si zapamätám navždy. Kričala, plakala, vrieskala a bála sa, no oveľa väčšmi ako mi: „Katka, je tam Katka! Katka ostala pod stanom!...“ Nerozumel som viac. Bol to krik, ktorý mi trhal uši a srdce zároveň, ako keď niekto stráca milovaného človeka rovno pred očami. Až vtedy som sa zľakol, až vtedy sa nás to dotklo všetkých. Chce sa mi plakať, keď si na to iba spomeniem. Neviem, ako rýchlo sa diali potom veci, ale zozadu zaznel hlas jedného z organizátorov: „Festival je zrušený! Je to oficiálna správa!“ Všetci sme opäť volali do redakcií. Zazneli otázky, čo máme teraz robiť. Vraj máme počkať v centre, lebo majú prísť ďalšie návaly vetra a búrky. Pozreli sme sa s Janou von, iba pršalo. Chytil som ju za ruku a bežali sme smerom k nášmu stanu. Janka po ceste vybavila odvoz autom. Mal som na sebe pár handier, ktoré boli v po chvíli mokré akoby som v nich plával. Našťastie Janka mala pršiplášť. Zbalili sme stan a bežali za známymi. Mali sme šťastie lebo parkovali úplne na konci parkoviska, takže sme sa vyzliekli, vošli do auta a po ceste domov sme obvolávali všetkých známych.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po polhodine som o všetkých vedel, že sú v poriadku a mohli sme si vydýchnuť. Volali mi známy, priatelia, možno dvadsať ľudí, či sme v poriadku, našťastie som mal pre nich dobré správy o nás a všetkých blízkych, no nie všetci mali také šťastie ako my. O chvíľu sme boli v suchu, doma, osprchovaní, vybalení a v posteli sme pozerali správy. Pozreli sme si správy a ostali sme v šoku. Objali sme sa, objímali sme sa dlho a boli sme šťastní, že sa nám nič nestalo, nám ani našim najbližším.

Chcem vyjadriť úprimnú sústrasť všetkým pozostalým obete festivalu.

Chcem poďakovať priateľom, ktorí nám pomohli a Tomu hore, ktorý nad nami držal ochrannú ruku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som rád, že ste v poriadku Emo, Lenka, Anka, Jano, Lucka, Tomi, Lu, Zuzka, Juro, Katka, Zdeno, Peťo, Rasťo, Lelo, Janka, Vero, Miška, Lea...

Ján Hološ

Ján Hološ

Bloger 
  • Počet článkov:  99
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSomething like a PoetrySestrička MirušaSúkromnéVerejné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu